Onneksi kaikkea ei tarvitse pakata ja purkaa.

Sähkösopimus hoituu helposti sähköisesti.

Tee sähkösopimus tästä

Onnea uuteen kotiin!

Kun olet muuttamassa, ilmoita siitä meille hyvissä ajoin joko puhelimitse tai sähköisessä Helmi-asiointipalvelussa. Näin saat kerralla sähkösopimuksen voimaan heti uuteen asuntoosi ja irtisanottua sen vanhasta osoitteestasi. Kun huolehdit sopimusasiat kuntoon ajoissa, on sähkö käytettävissäsi siellä missä sitä tarvitset, etkä maksa ylimääräisiä laskuja.

Tee sähkösopimus uuteen osoitteeseen muuttaessasi

Muista muuttaessa seuraavat asiat:

  • Uusi sopimus tulee solmia vähintään 2 viikkoa ennen muuttoa. Jos muuttoon on kuitenkin viisi päivää tai vähemmän, ota suoraan yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse 0800 90110 (arkisin 8-16).
  • Useimmissa verkkoyhtiöissä sähkötoimituksen aloitus seuraavana arkipäivänä tai myöhemmin on maksutonta, mutta pikapyynnöstä verkkoyhtiö voi periä hinnastonsa mukaisen maksun.
  • Sähköjä kytkettäessä on käyttöpaikalla oltava täysi-ikäinen henkilö, jottei synny tulipalon vaaraa (jos esim. liesi, uuni tai kiuas on jäänyt vahingossa päälle). Sähkön kytkennän tekee verkkoyhtiö.
  • Jos olet muuttamassa pois, sähköntoimitus katkaistaan sopimuksen päättymistä seuraavana arkipäivänä, jollei uutta sopimusta ole tehty käyttöpaikalle.

Kun vuokralainen muuttaa pois

Sähkösopimus kuuluu yleensä vuokralaiselle. Jos vuokra-asuntosi on tilapäisesti ilman vuokralaista ja sähkön toimittaminen käyttöpaikkaan vuokralaisten välillä on tärkeää, muista huolehtia itse sähkösopimuksesta.

> Hoida sähkösopimus kuntoon verkossa

> Ilmoita muutosta


Kun ostat kiinteistön

Sähköliittymä on kiinteistön irtainta omaisuutta, joten se ei siirry automaattisesti uudelle omistajalle. Kauppakirjassa on hyvä olla maininta sähköliittymän sisältymisestä kauppaan. Tämän dokumentin perusteella verkkoyhtiö voi muuttaa liittymissopimuksen uuden omistajan nimelle. Sähköliittymän siirto koskee kiinteistöjen sopimuksia (esimerkiksi omakotitalot, mökit tai maatilat).

Kerros- ja rivitaloissa liittymän omistaa taloyhtiö ja asunnon ostajan ei tarvitse huolehtia liittymän siirtymisestä.

> Hoida sähkösopimus kuntoon verkossa

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu
p. 0800 90110
(arkisin klo 8-16)

Asioi verkossa

> Helmi-palvelu

> Viesti asiakaspalveluun